کد خبر: ۵۱۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
گروه استان‌ها ــ این روزها همه‌جا صحبت از جولان ویروس کروناست؛ ویروسی که از چین شروع شده و دامن خیلی از کشورها از جمله ایران را هم گرفته است

به گزارش آرانیوز، همان‌طور که در جریان هستید ویروس کرونا ابتدا در کشور چین شیوع پیدا کرد و ظرف مدت کوتاهی همه‌گیر شد به‌طوری که هزاران نفر در چین مبتلا شدند و خیلی‌ها نیز به‌سبب مبتلا شدن به این بیماری جان خود را از دست دادند، حال چند وقتی ‌ است که کرونا به ایران نیز رسیده است ‌که بی‌توجهی نیز می‌تواند بر شیوع این ویروس دامن بزند و مبتلایان ‌را بیشتر کند، از این رو سازمان بهداشت جهانی وضعیت اضطراری اعلام کرده و به‌سرعت به‌دنبال شناسایی و ردیابی این ویروس در سراسر جهان است تا بتواند این شرایط را تحت کنترل بگیرد و هرچه زودتر از شیوع بیشتر این ویروس خطرناک و کشنده جلوگیری کند.

اما از آغازین روزهای شیوع ویروس کرونا، شاهد خدمات و تلاش‌های خالصانه متولیان بهداشت و درمان و تیم‌های درمانی در جای جای ایران اسلامی بودیم که بی‌وقفه در صف اول مبارزه با ویروس کرونا، ایثار و فداکاری را سرلوحه کار خود قرار دادند و در این راه بشردوستانه از جان روی برگرداندند و دل در گروی صیانت و حراست از جسم و جان بی‌شمار انسان‌های مبتلا و دردمند بستند.

بی‌تردید نقش‌آفرینی پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران‌ سختکوش در درمان بیماران مبتلا و نیز تلاش در جهت ریشه‌کنی و مبارزه با ویروس کرونا آن‌قدر ستودنی و والاست که قلم از بیان این جانفشانی‌ها قاصر و الکن است؛ سفیدپوشان دلسوزی که شبانه‌روز برای کمک به هموطنان بیمار، عاشقانه تمام هستی خود را نثار نظام سلامت کردند.

اما این ویروس در حال گسترش است و مهم‌ترین دستورالعمل برای مقابله با کروناویروس، برای مردم است و مردم باید در خانه‌ها و شهرهای خودشان بمانند، بهداشت فردی را رعایت و از ارتباطات و حضور در تجمعات، پرهیز کنند. اطمینان داریم که اگر دو، سه هفته این موارد رعایت شود، شاهد معجزه در کشور و شکست کرونا خواهیم بود.‌‌‌‌

بیشتر بخوانید

براساس گزارش وزارت بهداشت،از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، 3076 نفر بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شدند و کل مبتلایان به این بیماری در کل کشور به 35 هزار و 408 نفر رسید.

متأسفانه در طول 24 ساعت گذشته،  139 نفر از مبتلایان جدید کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری در کشور به 2517 مورد رسید؛در بین بیمارانی که بستری هستند 3206 نفر از بیماران حال نامساعدتر و ابتلای شدیدتری به بیماری دارند اما خوشبختانه تاکنون 11 هزار و 679 نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. 

جدیدترین  اخبار کرونا در ایران را در ادامه مشاهده می‌کنید:

11:16|شناسایی کم‌سن‌ترین فرد مبتلا به کرونا در ایران /نوزاد 35 روزه‌ گنابادی به کرونا مبتلا شد

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد از شناسایی کم‌سن‌ترین فرد مبتلا به کرونا در این شهرستان خبر داد.

11:05| رنجش مردم اصفهان از مسافرت‌های نوروزی / مسافرانی که اصفهان را در "وضعیت خطرناک کرونا" قرار دادند‌

 مردم اصفهان با توجه به وضعیت خطرناک اصفهان درخواست دارند تا هموطنان سفرهای خود به اصفهان را به زمان دیگری موکول کنند.

 

 

10:34| رئیس شورای شهر مشهد: نگرانی اصلی موج بازگشت شهروندان به مشهد است

رئیس شورای شهر مشهدمقدس گفت: در حال حاضر نگرانی اصلی ما موج بازگشت شهروندان به مشهدمقدس پس از نوروز است.

10:29| غربالگری منطقه پادادشهر اهواز از سوی جوانان جهادگر

قرارگاه جهادی شهید فرجوانی مسجد حضرت جوادالائمه(ع) طرح غربالگری و ساخت ایستگاه دستشویی سیار را در منطقه پادادشهر اهواز، آغاز کرد.

 

 

10:24|تعطیلی تفرجگاه‌ها و سواحل دریای گیلان / افراد غیربومی و گردشگران اجازه ورود به رشت را ندارند

 فرماندار شهرستان رشت از تعطیلی تفرجگاه‌ها و سواحل دریا در روز طبیعت خبر داد و گفت: روند اجرای طرح مقابله با کرونا به‌دلیل نبود اطلاعات جمعیت باقیمانده کند است.

10:15| توقیف یک ماهه خودرو در انتظار خاطیان طرح فاصله‌گذاری اجتماعی

فرمانده انتظامی قشم گفت: عدم بازگشت مسافران احتمالی قشم به شهرهایشان برخورد قاطع پلیس از جریمه 5 میلیون ریالی تا توقیف یک ماهه خودرو را در پی خواهد داشت.

10:08| فرمانده سپاه لرستان: 14 هزار بسیجی لرستانی در میدان نبرد با کرونا حضور دارند

ـ فرمانده سپاه ‌لرستان با اشاره به آمادگی درمانگاه‌های سپاه استان برای انجام تست اولیه کرونا از بیماران گفت: سپاه لرستان کارگاه‌های تولید ماسک را راه‌اندازی کرده و حدود یک میلیون ماسک تولید خواهیم کرد.

09:51|رزمایش سراسری دفاع بیولوژیک نیروی زمینی سپاه در مشهد آغاز شد

با هدف مقابله با شیوع و گسترش ویروس کرونا، رزمایش سراسری دفاع بیولوژیک نیروی زمینی سپاه در مشهد آغاز شد.

09:39|محدودیت‌‌ها در کرمانشاه شدیدتر می‌شود / ‌مردم روزهای 12 و 13‌ فروردین از خانه بیرون نروند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: به منظور حفظ سلامت مردم محدودیت کامل تردد خودروها در روزهای 12 و 13 فروردین ماه در کرمانشاه اعمال می‌شود.

09:26|مردم ‌برای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی پای کار آمدند / کنترل شدید ورودی و خروجی‌های بوشهر

 در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در راستای شکستن انتقال زنجیره ویروس کرونا در استان بوشهر تمام خودروها در مبادی ورودی و خروجی کنترل می‌شوند.

 

 

09:15| وضعیت خطرناک کرونایی در جایگاه‌های سوخت بندرعباس / ‌مردم توصیه‌های ایمنی ‌‌را جدی نگرفته‌اند‌

 جایگاه‌های سوخت‌رسانی به علت شلوغی و تماس متعدد افراد با نازل‌ها و دستگاه‌های پرداخت وجه یکی از مکان‌هایی است که احتمال انتقال ویروس کرونا زیاد بوده اما برخی مردم به آن توجه نداشته و نکات ایمنی را رعایت نمی‌کنند.

 

 

 09:09|قدردانی فرماندار قشم از خدمات سپاه در مقابله با کرونا / پاسداران ‌همچنان ‌تکیه‌گاه‌‌ مردم هستند

فرماندار قشم گفت: بخش بسیار مهمی از امنیت و آرامش کشور، مرهون همراهی صادقانه و بی‌منت پاسداران انقلاب اسلامی است.

09:04|تأمین مایحتاج عمومی مردم در شهر ری / مردم نگران کمبود کالاها نباشند

 رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری گفت: به هیچ عنوان تأمین، توزیع، لجستیک و حمل‌ونقل کالاهای اساسی، مواد شوینده و اقلام بهداشتی متوقف نخواهد شد.

08:52|تهیه 18 هزار بسته معیشتی توسط سپاه قدس گیلان؛ پاسداران و بسیجیان از هیچ خدمتی دریغ نمی‌کنند

 فرمانده سپاه قدس گیلان از تهیه و توزیع 18 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان این استان خبر داد و گفت: اعزام تیم پزشکی و پرستاری و گندزدایی معابر از اقدامات سپاه گیلان است و پاسداران و بسیجیان در ایام شیوع کرونا از هیچ خدمتی دریغ نمی‌کنند.

08:51| 94 درصد جمعیت تحت پوشش علوم پزشکی سمنان غربالگری شدند

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: طرح غربالگری در شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر، سرخه، دامغان، گرمسار و آرادان به میزان 94 درصد انجام‌شده است.

08:50|طرح زوج و فرد در کاشان اجرایی می‌شود

 فرماندار کاشان با بیان اینکه طرح زوج و فرد در کاشان اجرایی می‌شود، گفت: با خاطیان مطابق قانون برخورد می‌شود.

08:48| زنگ خطر شیوع کرونا در سیستان و بلوچستان به صدا در آمده است

 استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با وجود اینکه این استان نسبت به جمعیتش کمترین آمار ابتلا به کرونا را در کشور داشته، اما زنگ خطر شیوع و انتشار این بیماری در آن به صدا درآمده و نگران کننده است.

08:45|شناسایی 2 بیمار جدید مبتلا به کرونا در جزیره کیش

 سخنگوی شورای سلامت کیش از مثبت شدن 2 مورد از آزمایش‌ مشکوک به کرونا در این جزیره خبر داد.

08:44| راه‌های دسترسی به تفرجگاه‌ها و دشت‌های پرند مسدود شد

 با توجه به مقابله با شیوع کرونا ویروس و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی که منجربه تعطیلی پارک ها و بوستا ن ها درایام تعطیلی نوروز و روز طبیعت شد، مردم به دشت‌ها و کوه‌های پرند هجوم آوردند،که تمامی این راه ها مسدود شد.

08:41|دادستان‌های آذربایجان‌غربی برای اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا پای کار هستند

 رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: خوشبختانه دادستان‌ها در شهرستانها برای اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا پای کار هستند و در برخورد با نشر اکاذیب و دروغ پردازی نیز با قاطعیت برخورد می‌کنند.

08:37|10 نفر به جمع مبتلایان به کرونا در منطقه شرق استان سمنان افزوده شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اعلام اینکه در 24 ساعت گذشته 10 نفر دیگر به جمع مبتلایان به ویروس کرونا در منطقه شرق استان سمنان اضافه شده است گفت: 79 درصد از مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان‌های شاهرود و میامی بهبود یافته‌اند.

08:37|ثبت 130 فوتی و 1361 مبتلا به کرونا در آذربایجان‌شرقی/ کدام محلات تبریز آلوده‌تر هستند؟

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز آخرین آمار مبتلایان به کرونا را در آذربایجان شرقی تشریح کرد و گفت: کرونا در آذربایجان شرقی از ابتدا تاکنون 130 فوتی و 1361 مبتلا داشته است.

08:35| کمک 3 میلیاردی خیران سلامت به مبارزه با کرونا در سیستان و بلوچستان

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در امور مشارکت‌های مردمی اظهار داشت: خیرین سلامت تاکنون با تامین اقلامی مانند پک‌های بهداشتی، پمپ‌های گندزدا، دستگاه پالس اکسی متر، ماسک و البسه محافظتی بیمارستانی در مجموع به مبلغ حدود سه میلیارد ریال به کمک بیماران کرونا شتافتند.

08:34|تلاش جهادی کارخانجات گیلان؛ تولید مواد ضدعفونی‌کننده استان افزایش یافت

رئیس هیئت مدیره کانون کارفرمایان استان گیلان گفت: با تلاش جهادی کارخانجات دارویی و بهداشتی گیلان تولید مواد ضدعفونی کننده در استان افزایش یافته به طوری‌که می‌توان این اقلام را به سایر نقاط کشور صادر کرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار